Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.10.2010 18:00 - Английски език : Инфинитив / The Infinitive
Автор: techky Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 5014 Коментари: 0 Гласове:
1



Инфинитивът е нелична форма на глагола и изразява неговото действие или състояние . Той няма лице , число и наклонение . Може да се използва с частицата to или без нея . В изречението се употребява с друг глагол , който е сказуемо .

1. Инфинитив е частицата to - да , за да . Изразява цел .

I went to the shop to buy some bread.
Аз отидох в магазина да къпя хляб.

След глаголите като afford – позволявам си , agree – съгласявам се , ask – моля , fail – не успявам , choose – избирам , decide – решавам , expect – очаквам , forget – забравям , help – помагам , refuse – отказвам , remember – помня , try – опитвам ,want –искам и др. се използва инфинитива to .

She refuse to give me the car .
 Тя отказа да ми даде колата .

2. Инфинитив с to като подлог в изречението .

To spend so much money would be foolish .
Да изхарчиш толкова много пари би било глупаво .

3. Глагол + допълнение + инфинитив с to .

I asked Tom to help me .
 Аз помолих том да ми помогне .

4. Спомагателен глагол be + инфинитив с to . Изразява действие , което ще се извърши в близкото бъдеще .

They are to invite us soon .
Те ще ни поканят скоро .

Тази конструкция изразява също заповед или указание .
 Преводът е „трябва „ .

You are to wait here .
Ти трябва да чакаш тук .

5.Спомагателния глагол have + инфинитив с to . Изразява задължение .

I have to do a test tomorrow .
Аз трябва да правя тест утре .

6.Too + прилагателно име + инфинитив с to .

The pizza is too hot to eat .
Пицата е твърде гореща , за да се яде .

7.Прилагателно име + enough + инфинитив с to .

He is qualified enough to be a manager .
Той е достатъчно квалифициран , за да бъде мениджър .

8.Конструкцията to + have + минало причастие . Изразява резултат от минало действие .

You seem to have lost weight .
Изглежда , че си отслабнал .

9.Конструкцията to + be + ing - форма на глагола . Изразява действие , което се извършва в момента на говоренето .

She pretends to be reading .
Тя се преструва , че чете .

10.Инфинитив с to се използва след how , what , when , where , which в сложно изрази :

Walter showed me how to do it .
Уолтър ми показа как да го направя .

11.Инфинитив без частицата to се употребява след всички модални глаголи .

I can dance well .
Аз мога да танцувам добре .

12. Глаголи като hear – чувам , see – виждам , feel – чувствам , notice – забелязвам , watch – гледам , let – позволявам , make – карам да се използват с допълнение и инфинитив без to .

I often hear him shout .
Аз често го чувам да вика .

She makes me cry .
Тя ме кара да плача .

Jim often lets me drive his car .
Джим често ми позволява да карам неговата кола .


Тагове:   език,


Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: techky
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 1578281
Постинги: 93
Коментари: 151
Гласове: 101
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930